De omzet van supermarkten daalde in februari met 3,7% bij speciaalzaken steeg de omzet juist met 3,7%. - Foto: Canva/Luxizeng
Volumedaling
De daling van het volume dat de supermarkten afzetten, was nog forser dan de daling van de omzet: het volume daalde in februari met 8,2%. Een daling van dergelijke grootte is in minstens 17 jaar niet voorgekomen. Het volume in de speciaalzaken nam licht toe met 0,5%. In januari was de volumestijging nog bijna 4%. De verandering in de omzet van non-foodwinkels was groter. Daar steeg de omzet met bijna 58%. Het volume nam toe met 51% ten opzichte van februari 2021. Toen gold de hele maand een lockdown, waarvan de non-foodsector veel last had.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij