Volgens de CEO van Hilton Food, Philip Heffer, veranderen de consumentenvoorkeuren naar meer vis en vegetarisch. Volgens hem is het bedrijf in een goede positie om daarin mee te groeien. Foto: Canva
Het Britse voedingsbedrijf Hilton Food Group heeft over 2021 een aangepaste winst geboekt van omgerekend â¬Â 80,6 miljoen, dat is 13% meer dan een jaar eerder.
Vegan en vegetarische producten
De verkopen aan vegan en vegetarische producten namen vergeleken met pre-coronajaar 2019 in volume met 26,4% toe, terwijl vlees en vis een afzetgroei van 14,3% realiseerden. Bij gemaksmaaltijden kwam die groei op 36% uit. Verder meldt de Britse groep dat het 75% van de afzet van buiten het VK haalt. CEO Philip Heffer spreekt van een jaar van âleveren en diversifiërenâ. âVorig jaar hebben we onszelf tot doel gesteld om de eiwitpartner van keuze te worden. Eenvoudig gezegd willen we alle eiwitten bieden die mensen op hun bord willen leggen, thuis en buitenshuis, niet alleen in Europa en Azië maar ook in Noord-Amerika. Om dat doel te bereiken hebben we ons bedrijf getransformeerd om uit te breiden met nieuwe eiwitproducten en -categorieën, nieuwe internationale markten te betreden, onze technologie en engineering capaciteiten te verdiepen en onze duurzaamheidsbeloften in alle eiwit categorieën uit te breiden. De acquisities die we hebben gedaan zullen dit versnellen.â Volgens Heffer veranderen de consumentenvoorkeuren naar meer vis en vegetarisch. Volgens hem is het bedrijf in een goede positie om daarin mee te groeien.Vorig jaar hebben we onszelf tot doel gesteld om de eiwitpartner van keuze te wordenHilton Food Group opereert inmiddels in acht Europese landen en met vier fabrieken in Australazië (regio Australië en Nieuw-Zeeland). Heffer in zijn overzicht: âOns businessmodel heeft zich bewezen en is duurzaam terwijl het tegelijkertijd relatief simpel is. We bouwen en werken in grootschalige, extensief geautomatiseerde en gerobotiseerde voedingverwerkings-, -verpakkings- en logistieke faciliteiten voor grote internationale winkelbedrijven, meest op een vaste basis. Door schaalvoordelen kunnen we belangrijke efficiëntie besparingen voor onze klanten realiseren en toch een concurrerende marge behouden.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij