Skip to content

Amerikaanse bierbrouwer stapt in plantaardige zuivel

Molson Coors introduceert een niet-alcoholische plantaardige melkvervanger op basis van gerst en vier andere ingrediënten.

Updated on:
Business
Nieuws
Golden Wing heeft een kaki kleur en een ‘moutige zoetheid die doet denken aan melk die overblijft in een kom ontbijtgranen’. - Foto: Molsen Coors

Golden Wing heeft een kaki kleur en een ‘moutige zoetheid die doet denken aan melk die overblijft in een kom ontbijtgranen’. - Foto: Molsen Coors

De Amerikaanse bierbrouwer Molson Coors stapt in de plantaardige zuiveldranken. Het bedrijf introduceert een niet-alcoholische plantaardige melkvervanger op basis van gerst en vier andere ingrediënten (water, zonnebloemolie, zout en shiitake-paddenstoelenextract).

“We kennen bier en daarom kennen we gerst”, zegt hij. “Met onze achtergrond en expertise denken we dat dit de volgende grote evolutie zal zijn in de categorie plantaardige melk”, aldus marketing manager Brian Schmidt in een blog op de website van de bierbrouwer.

Gerstdrink vanaf deze maand in winkels VS

De plantaardige gerstdrink heeft de naam Golden Wing en zal vanaf deze maand in winkelschappen in de VS staan. Volgens Schmidt heeft de drank een kaki kleur en een ‘moutige zoetheid die doet denken aan melk die overblijft in een kom ontbijtgranen’.

Molson Coors staat vooral bekend om zijn bieren, en is een van de grootste bierbrouwerijen ter wereld, maar breidde zijn activiteiten de afgelopen jaren uit naar andere alcoholische en niet-alcoholische dranken als reactie op snel veranderende trends en stevige concurrentie. Het bedrijf streeft naar een omzet van $ 1 miljard tegen 2023 van de nieuwe groeidivisie.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur