Flitsbezorgdienst Gorillas komt met huismerkartikelen. - Foto: Reuters
In dit artikel
Flitsbezorger Gorillas lanceert eigen huismerkproducten in vier verschillende landen, waaronder Nederland.
Winstgevendheid
Het bedrijf zegt dat de nieuwe merken een âgrote rolâ spelen in de winstgevendheid en duurzaamheidsstrategie van de flitsbezorger. KaÄan Sümer oprichter en CEO van Gorillas zegt: âHet bieden van een excellente klantervaring is de basis van Gorillas businessmodel. Vanaf dag één wilden we al onze eigen producten ontwikkelen met eigen smaak en verpakkingen. Onze nieuwe merken zijn ook groot onderdeel van onze winststrategie en zal ons in staat stellen om nieuwe omzetstromen te ontwikkelen in onze belangrijkste markten.â [caption id="attachment_60149" align="alignleft" width="300"] Private labelproducten van Gorillas. - Foto: Gorillas[/caption] De stap die Gorillas zet met zijn eigen label producten is uniek, tot nu toe brachten flitsbezorgers enkel de producten van andere producenten naar de consumenten. In Amerika dachten twee flitsbezorgers, Gopuff en Buyk, wel na over het starten van hun eigen merk producten. Deze zijn vooralsnog niet gelanceerd.Luxere producten
In het Gorillas Daily assortiment zullen producten zoals vleeswaar, kaas, notenmixen en sappen te vinden zijn. Gorillas Premium richt zich op de luxere producten zoals verschillende verse pastaâs en zoetwaren. Hot Damn biedt producten aan voor koffie en <start-up beer> biedt een selectie van kleine lokale biermerken, dat zijn er tot nu toe twee.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst