Foto: ANP
In stadscentra is het rond spitsuur uitkijken geblazen.
Aanbod en prijsstelling gelijk
Eigenlijk verschillen de aanbieders in de relatief jongste tak van flitsbezorgers onderling nauwelijks. Voor allen geldt dat de koerier binnen 10 minuten op de deurbel drukt. Ook het aanbod en de prijsstelling is nagenoeg gelijk. De bezorgkosten bedragen overal â¬Â 1,80. Voor sommige geldt een minimum bestelbedrag, voor andere geen. Voor flitsbezorgers geldt, net als voor de boodschappenservicediensten, dat het eigenlijk niet uit kan. En toch stappen investeerders in de bedrijven, uit angst de boot te missen. Zo nam Jumbo onlangs een aandeel in Gorillas. Albert Heijn laat boodschappen via Thuisbezorgd.nl bezorgen.Het is een sterke zet, op voorwaarde dat deze producten ook onderscheidend zijnOpmerkelijk nu is de stap van Gorillas om een eigen huismerk te introduceren. Vanaf deze week telt dit assortiment vijftig producten uit de elf meest verkochte categorieën. Oprichter Kagan Sümer wil ânieuwe omzetstromen ontwikkelenâ. Het is een sterke zet, op voorwaarde dat deze producten ook onderscheidend zijn. Het zou klanten kunnen binden. De gemakzuchtige consument prikt anders snel door dit marketingballonnetje heen.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp