Foto: Canva
Bij de aankoop van barbecuevlees kijken consumenten vooral naar de prijs (54%), naar het gemak (45%) en naar de aanbiedingen (41%). Dierenwelzijn vindt men minder belangrijk. In bijna de helft van de gevallen (46%) wordt vlees zonder keurmerk gegrild, zo blijkt uit onderzoek namens de Dierenbescherming.
Nieuwe campagne Dierenbescherming
Hier is volgens de Dierenbescherming duidelijk winst te behalen. Vooral omdat 68% van de respondenten zegt bereid te zijn vlees met het Beter Leven-keurmerk vaker aan te schaffen als ze zouden weten dat de dieren meer leefruimte krijgen dan sterloze vleesproducten. Die producten zonder keurmerk zijn nog steeds volop verkrijgbaar, zeker in het barbecueseizoen. Daarom start Dierenbescherming deze week een campagne om consumenten te stimuleren om voor barbecueproducten met drie sterren, de hoogste score van het Beter Leven-keurmerk, te kiezen.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij