Ruim één op de vijf Nederlanders geeft aan dat de duurzaamheid van de verpakking een rol speelt in hun keuze. - Foto: Canva/nastyaphphotos
In dit artikel
Nederlandse consumenten vertrouwen voedingsmerken meer als deze transparant zijn over duurzaamheid en aandacht hebben voor het klimaat. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Tetra Pak.
Bewustere keuze
Tetra Pak zegt al twee jaar bezig te zijn met onderzoek naar voorkeuren voor duurzaamheid in Nederland. Daarin zien zij dat consumenten steeds bewuster duurzame keuzes maken, zegt Roderick Friend, countrymanager Nederland van Tetra Pak. âDe vraag naar betrouwbare informatie over ingrediënten, voedingswaardes en herkomst van producten neemt daarmee ook toe.â Verpakkingen hebben volgens het onderzoek ook andere positieve gevolgen. Zo associeert 78% van de ondervraagden glas met gezonde voeding en 47% heeft datzelfde met karton.Tetra Pak
Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau iVox, in opdracht van Tetra Pak. Hiervoor is een vragenlijst ingevuld door een representatieve groep van 1.500 Nederlanders. Tetra Pak is wereldleider op het gebied van kartonnen verpakkingen voor de voedingsindustrie. Het bedrijf is actief in 150 landen en heeft 60 productielocaties.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij