Consumenten bezoeken steeds vaker discountsupermarkten, waaronder Lidl. Foto: Canva
In dit artikel
Consumenten bezoeken vaker de discount supermarkten Aldi en Lidl. Volgens marktonderzoeker IRI komt dit niet door de inflatie, maar winnen de supers het terrein dat ze hebben verloren door de pandemie terug. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau, opgevraagd door NU.nl
De onderzoekers zien een verschuiving van supermarkten als Albert Heijn en Jumbo maar stellen dat dit niet komt omdat consumenten de boodschappen daar te duur vinden. Voor de coronapandemie hadden de twee discounters een marktaandeel van 16,2%. Dat daalde naar 15,6% tijdens de lockdown. Inmiddels ligt dat weer op 15,9% volgens IRI.Huismerken meer in trek
Jumbo ziet geen verschuiving
Consumenten bezoeken vaker de discount supermarkten Aldi en Lidl. Volgens marktonderzoeker IRI komt dit niet door de inflatie, maar winnen de supers het terrein dat ze hebben verloren door de pandemie terug. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau, opgevraagd door NU.nl
De onderzoekers zien een verschuiving van supermarkten als Albert Heijn en Jumbo maar stellen dat dit niet komt omdat consumenten de boodschappen daar te duur vinden. Voor de coronapandemie hadden de twee discounters een marktaandeel van 16,2%. Dat daalde naar 15,6% tijdens de lockdown. Inmiddels ligt dat weer op 15,9% volgens IRI.Huismerken meer in trek
Jumbo ziet geen verschuiving
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij