Kellogg ziet groei in de snacks, waaronder Pringles. Foto: Canva
In dit artikel
Voedingsbedrijf Kellogg wist in het tweede kwartaal meer omzet te maken.
Groei in snacks
In Europa wist Kellogg de omzet niet te laten groeien. De netto-omzet daalde met 3% door ongunstige wisselkoerseffecten die sterker waren dan positieve prijsontwikkelingen. Zonder de valutaeffecten steeg de omzet wel met 8%. Er zat vooral groei in de snacks, waaronder Pringles. De omzet groeide met 14%. Bij de ontbijtgranen was een lichte toename van 2%. In het eerste half jaar groeide de retailverkopen van het bekende chipsmerk aanzienlijk, met 26% groei in Duitsland en 13% groei in het Verenigd Koninkrijk.MorningStar Farms
Voor het vleesvervangermerk MorningStar Farms, dat met name in de VS verkocht wordt, daalde de retailverkoopwaarde met meer dan 10% in het eerste half jaar. Kellogg wijt dit aan verstoringen van de toeleveringsketen bij een fabrikant die de vleesvervangers voor Kellogg produceert. Voor het gehele jaar verwacht het voedingsbedrijf meer omzet en winst te maken dan het eerder had ingeschat. Door hogere prijzen en goede vraag naar snacks en ontbijtgranen zal de omzet groeien met 7 tot 8% in plaats van de eerder voorspelde 4%. Ondanks hogere inputkosten en verstoringen van de keten, verhoogt Kellogg de prognose voor groei van de operationele winst van 1 tot 2% naar 4 tot 5%.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst