Het nieuwe houdbaarheidslabel van Too Good To Go. Unilever gaat het label op verpakkingen van een aantal producten plaatsen. - Foto: Unilever
Unilever plaatst het nieuwe label tegen voedselverspilling van Too Good To Go en Wageningen UR op verpakkingen van diverse producten zoals Unox en Knorr.
Het label tegen voedselverspilling ‘Kijk, ruik, proef – voor je verspilt’ wordt geïntroduceerd bij verschillende merken van Unilever. Het moet helpen de doelstelling van Unilever om verspilling in 2025 te halveren te realiseren.
De nieuwe labels zijn te vinden op de verpakkingen van: Hellmann’s, Knorr, Unox, Calvé, Conimex, La Vache qui rit, St Môret, Nesquik, Bertolli en Jean Batôn.
Esther van Spronsen, marketing director foods bij Unilever: “Door de toevoeging van het nieuwe logo op diverse verpakkingen hopen we verwarring rondom houdbaarheidsdata aan te pakken en voedselverspilling thuis te verminderen.”
Verschil TGT en THT
Het ‘Kijk, ruik, proef – voor je verspilt’ label is ontwikkeld omdat consumenten moeite hebben met ‘Tenminste Houdbaar Tot’ (THT) en ‘Te Gebruiken Tot’ (TGT) uit elkaar te houden. Het komt op THT-producten en moet consumenten stimuleren om een product niet gelijk weg te gooien na de houdbaarheidsdatum. Het nieuwe label tegen voedselverspilling is al geïntroduceerd in twaalf Europese landen.