Foto: ANP / Richard B. Levine
Producent van vleesvervangers Beyond Meat introduceert een nieuw plantaardig steakproduct op de Amerikaanse markt. Daarmee is Beyond Meat de eerste Amerikaanse fabrikant die op grote schaal een plantaardige steakvervanger lanceert.
Het product wordt verkocht in reepjes en krijgt een plaats in ruim 5.000 Amerikaanse supermarkten. De biefstukvervanger bestaat voor het grootste deel uit water, tarwegluten en veldbooneiwit en koolzaadolie.
Burgers, ballen, worstjes en kipvervangers
Beyond Meat heeft vooral âgehaktâ producten in het assortiment, zoals burgers, ballen of worstjes. Een jaar geleden introduceerde het voor het eerst een plantaardige vervanger voor kip en eerder dit jaar kwam er een eerste non-gehakt rundvleesvervanger: de Jerky.
Niet alle nieuwe producten zijn een hit
In het verleden zorgden productlanceringen voor een groei van de verkopen van Beyond Meat. Dat zou welkom zijn bij de kwakkelende producent, die zijn omzet heeft zien dalen en investeerders zien verliezen door tegenvallende resultaten. Niet alle nieuwe producten zijn echter een hit. In augustus vertelde het management dat de verkopen van de Beyond Meat Jerky, een vervanger voor gedroogde, gekruide runderreepjes, minder goed liepen dan verwacht. Dit nieuwe product vroeg ook om nieuwe productiemethode die veel extra kosten met zich meebracht.
Lees ook: Beyond Meat verwacht weer minder omzet
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp