De gemiddelde bestelwaarde van maaltijden is € 64 tegenover € 51 vorig jaar. Foto: HelloFresh
Een goed kwartaal voor de maaltijdboxbedrijf HelloFresh.
HelloFresh is er in geslaagd betaalbaar te blijvenTopman Dominik Richter zegt tevreden te zijn met het resultaat en dat het bedrijf ondanks de hoge inflatie goed blijft presteren: âHelloFresh is er in geslaagd betaalbaar te blijven. De impact van de inflatie is opgevangen en niet elke prijsverhoging wordt volledig doorberekend aan de consument.â De gemiddelde bestelwaarde van maaltijden is â¬Â 64 tegenover â¬Â 51 vorig jaar. In totaal heeft HelloFresh 7,5 miljoen klanten. De ebitda, het resultaat voor belasting, rente, afschrijving en afboekingen, bedroeg â¬Â 72 miljoen. Dat is een daling van 10% ten opzichte van vorig jaar, toen was de bedrijfswinst nog â¬Â 80 miljoen.
Hoge marketingkosten
De kosten voor marketing nemen een grote hap uit de winst van HelloFresh. De marketingkosten zijn goed voor 17,8% van de omzet. Richter verklaart dit doordat de maaltijdbox in meerdere markten is geïntroduceerd en daar vol op naamsbekendheid ingezet wordt. Daarnaast wil het bedrijf op bestaande en grotere markten klanten behouden. Dit doet HelloFresh bijvoorbeeld door veel kortingscodes en aanbiedingen te geven, De coronapandemie lanceerde HelloFresh tot een van de grootste maaltijdboxspelers, die groei probeert het bedrijf nu vast te houden.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst