Het doel van Too Good To Go, het initiatief tegen voedselverspilling, is om in 2022 7,5 miljoen maaltijden te 'redden'. - Foto: Too Good To Go
De brancheorganisatie voor de horeca en de app tegen voedselverspilling Too Good To Go gaan samenwerken. Ondernemers die zijn aangesloten bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) krijgen de mogelijkheid om zich het eerste jaar kosteloos aan te sluiten bij de app.
Overgebleven producten met korting via app verkopen
Ondernemers kunnen via de app van het verspillingsinitiatief overgebleven producten of maaltijden aanbieden aan consumenten. Zij kunnen die tegen een gereduceerde prijs in de app kopen. Ondernemers betalen een bedrag per verkochte maaltijd/productpakket aan het bedrijf achter de app. Too Good To Go is een Deens bedrijf dat in 2018 naar Nederland kwam. In 2021 liep het aantal âgereddeâ maaltijden op tot ruim 5,2 miljoen. Het doel voor 2022 is om dat op te krikken naar 7,5 miljoen maaltijden. Geertje Zegers, Country Manager Nederland, liet eerder dit jaar al weten dat het bedrijf meer moeite ging doen om nieuwe retailers en restaurants aan te laten sluiten.Lees ook: Ambities Too Good To Go: meer maaltijden redden, ook bij fabrikant
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp