Kellogg's in een supermarkt in Wenen. In de VS groeide de omzet van Kellogg's met 14%, in Europese landen was er door valuta-effecten een daling van 11%. - Foto: ANP
Voedingsbedrijf Kelloggâs zag de omzet in het derde kwartaal weer stijgen.
Verkoopprijzen 16% gestegen
De omzet steeg met 9% ten opzichte van vorig jaar naar bijna $â4 miljard. Het verkoopvolume is wel 2% kleiner geworden. De winst was in het derde kwartaal $â368 miljoen. Dit is minder dan dezelfde periode vorig jaar. Dat verklaart Kelloggâs door de hoge grondstofprijzen en de onzekerheden op de markt. Ondanks de âuitdagingenâ verwacht het bedrijf dat de vraag naar ontbijtgranen en snacks groot zal blijven, zelfs na meerdere prijsverhogingen. Het kwartaalresultaat laat zien dat de verkoopprijzen gemiddeld met bijna 16% zijn toegenomen. Voor het gehele jaar verwacht het voedingsbedrijf meer omzet en winst te maken dan het eerder had ingeschat. Door hogere prijzen en goede vraag naar snacks en ontbijtgranen zal de omzet groeien met 10%, in plaats van de voorspelde 7-8%.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp