NotCo-CTO en medeoprichter Karim Pichara en Matias Muchnick, CEO en medeoprichter. - Foto: NotCo
In dit artikel
Het Chileense bedrijf The NotCompany (NotCo) heeft $â70 miljoen aan kapitaal opgehaald in een investeringsronde. Het bedrijf wil het geld gebruiken voor het opzetten van een B2B-platform waardoor andere bedrijven en merken de technologie van NotCo kunnen gebruiken.
Versnelling R&D-proces
Via het nieuwe platform wil NotCo de technologie beschikbaar stellen voor meer fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken. Niet alleen zou de technologie betere eindproducten als resultaat hebben, het versnelt ook het R&D-proces voor nieuwe producten. Eerder dit jaar ging de startup al een samenwerking aan met voedingsbedrijf Kraft Heinz, waarmee het gebruik kon maken van de ontwikkelde kennis van NotCo. âVoortbouwend op het voorbeeld van onze joint venture met Kraft Heinz, zijn we verheugd om nieuwe, impactvolle partnerschappen te ontwikkelen die gebruikmaken van onze eigen technologie. Deze partnerschappen zullen helpen onze impact te versnellen. We vergroten daarnaast de toegankelijkheid van plantaardige opties om de industrie verder vooruit te helpenâ, aldus CEO en medeoprichter van NotCo Matias Muchnick.Uitdagingen het hoofd bieden
âDe voedingsindustrie heeft behoefte aan technologie om het productontwikkelingsproces drastisch te versnellen, de kosten te verlagen en de uitdagingen van de klimaatverandering het hoofd te biedenâ, zegt Joaquin Rodriguez Torres, medeoprichter van Princeville Capital, de investeringsmaatschappij die de investeringsronde leidde. âNotCo heeft een enorm potentieel dankzij zijn unieke AI-technologie.âMis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij