Foodello verkocht 165.000 koffiecups en 11.150 pakken hagelslag. Foto: Canva
De verkoop van restpartijen voedsel is populair in Nederland. De online supermarkt Foodello verkocht in 2022 700.000 kilo voedsel via hun webshop, meldt het bedrijf.
Voedselverspilling tegengaan
In 2016 is Fiksuruoka in Finland opgericht. Het bedrijf heeft als doel om voedselverspilling tegen te gaan en biedt restpartijen aan met korting. Het bedrijf koos voor Nederland als eerste uitbreiding, omdat de online infrastructuur hier goed geregeld is en consumenten al relatief vaak boodschappen online bestellen. Om beter aan te sluiten bij de Nederlandse markt is de naam hier Foodello. Daarnaast is het bedrijf ook actief in Vlaanderen.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst