Jumbo ziet klanten minder kiezen voor biologisch, maar breidt het biologische assortiment toch uit. - Foto: ANP
Supermarktketen Jumbo breidt dit jaar het biologisch assortiment uit in AGF, maar ziet klanten nu vaker kiezen voor producten met een lagere verkoopprijs.
Lastige marktomstandigheden voor biologisch
Ook komend jaar breidt Jumbo het biologische aanbod binnen AGF verder uit. Of dat in hetzelfde tempo gebeurt, kan de woordvoerder niet zeggen. Wel verwijst ze naar de lastige marktomstandigheden voor biologisch. âWe zien echter wel dat in deze tijd waarin de koopkracht van veel consumenten onder druk staat, klanten steeds vaker kiezen voor producten met een lagere verkoopprijs.âOn the Way to PlanetProof
Jumbo was als grote supermarktorganisatie betrokken bij de uitrol van On the Way to PlanetProof. Ook Jumbo zelf is gecertificeerd. âDe eisen die worden gesteld door het kenmerk zijn bovenwettelijk. Jaarlijks worden de criteria voor On the way to PlanetProof door de certificaathouder aangescherpt, zodat er steeds stappen worden gezet voor het verduurzamen van de sectorâ, zo laat Jumbo weten. On the Way to PlanetProof wordt overigens elke twee jaar aangescherpt. Dit jaar is door de forse aanscherping van wettelijke teelteisen (GLB) bij PlanetProof de aanscherping minder vergaand.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst