Delhaize-supermarkt in Gent. - Foto: ANP
Delhaize, de Belgische tak van Ahold, wil alle supermarkten die het nog zelf bezit in België verzelfstandigen. Op die manier wil het bedrijf zijn positie op de concurrerende Belgische markt verstevigen. De operatie zal in principe geen banen kosten in de winkels zelf, maar wel op het hoofdkantoor.
Grote uitdagingen
'Het gedrag van de consument evolueert snel als gevolg van een combinatie van factoren: macro-economische uitdagingen, technologische vooruitgang en geopolitieke onrust. Consumenten hechten in toenemende mate belang aan koopkracht, flexibele openingsuren, nabijheid, digitalisering en duurzaamheid. De retailsector in België staat voor grote uitdagingen. De concurrentie is zeer hevig, zowel wat betreft prijs als het aantal voedingsretailers op de Belgische markt. Dit vertaalt zich in hogere investeringen en in een toenemende druk op de winstgevendheid van de voedingsretail', laat het bedrijf weten.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij