Naturalia, dat behoort tot Groupe Casino, zag de omzet van biologische producten vorig jaar dalen met 7% naar € 355 miljoen. - Foto: ANP
De Franse keten van biologische speciaalzaken Naturalia laat de term âbiologischâ vallen. Het winkelbedrijf richt zich voortaan op gezonde en duurzame voeding, ook als die niet biologisch geproduceerd is.
Voor 60% van de Fransen is bio alleen maar een marketingtruc
Doel is gezondere producten verkopen
âNiet alleen de hogere prijzen maar ook de ingewikkeldheid van veel biologische producten stoot de klanten af. Voor 60% van de Fransen is bio alleen maar een marketingtruc. De daling is onze redding, want het heeft ons aan het denken gezet. Ons doel moet niet zijn om biologische producten te verkopen maar om gezonde producten te verkopenâ, verklaart directeur Allon Zeitoun. ââHet etiket bio beantwoordt aan dat doel, maar het is niet het enige. Wij constateren dat wat onze klanten vooral bezig houdt, is producten eten zonder bestrijdingsmiddelen. Als andere etiketten dat dus ook kunnen garanderen, dan accepteren wij ze in onze winkels.â Tegelijk gaat Naturalia ook biologische producten weren die te zeer bewerkt zijn. âGezond eten betekent ook eenvoudiger producten etenâ, legt Zeitoun uit.Lees ook: Franse minister gaat biologisch extra steunen en promoten
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp