YB wil zijn productaanbod nu verder uitbreiden om in binnen- en buitenland patisserie. Foto: Canva
In dit artikel
YB, voorheen bekend als Yoghurt Barn, sluit zijn horecalocaties. Het bedrijf wil zich gaan focussen op de distributie van plantaardige producten.
Productaanbod uitbreiden
Yoghurt Barn, dat werd opgericht in 2011 en zich richtte op yoghurt, veranderde in 2021 zijn naam in YB en ging zich toen focussen op plantaardige producten. De onderneming ontwikkelde zelf onder andere plantaardige croissants en gevulde koeken en werd volledig plantaardig. YB wil zijn productaanbod nu verder uitbreiden om in binnen- en buitenland patisserie, bake-off en zuivelvervangers te verkopen aan de foodservice markt, grote cateraars en andere zakelijke afnemers, zoals het nu ook al doet. Daarnaast blijft het actief als franchiseorganisatie.Impact maken
CEO Wouter Staal zegt dat het doel van YB is om impact te maken. Om dit te kunnen blijven doen, was de sluiting van de verlieslatende horecalocaties nodig. De horeca was nooit een doel op zich, maar een middel om te laten zien dat lekker eten met minder impact op het klimaat samen kunnen gaan. âMet deze strategische koersverandering vergroot YB haar handprint en verkleint zij haar footprintâ, aldus de onderneming, doelend op het breder beschikbaar maken van de producten.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp