Foto: ANP
In dit artikel
De Franse zuivelgigant Lactalis wil haar aanwezigheid op de Amerikaanse markt verder uitbreiden. Dat meldt Fooddive.
Doel is om de omzet in Noord-Amerika te verdubbelen naar ruim € 5 miljard door fusies, overnames en eigen groei. De overnames van Siggi’s en Stonyfield yoghurts zijn volgens Thierry Clement, CEO Noord-Amerika, slecht een opmaat naar verdere groei.
Overnames in VS
Tot 2017 was Lactalis minimaal aanwezig op de Amerikaanse markt. Met de overname van Stonyfield van Danone nam de zuivelonderneming een stevige positie in op de markt voor biologische yoghurts. In 2018 volgde de overname van de New Yorkse yoghurtproducent Siggi’s en afgelopen jaar was er nog de overname van Green Mountain Creamery, een producent van biologische yoghurts in Vermont.
Meer plantaardige zuivelalternatieven
Clement geeft aan dat Lactalis ook in de VS een leidende speler in de zuivelwereld wil worden. De zuivelonderneming is momenteel goed voor een omzet van bijna € 18 miljard in 85 landen. Noord-Amerika is tot op heden slechts goed voor 15% van de totale omzet, maar daar wil Clement dus verandering in gaan brengen. De introductie van meer plantaardige zuivelalternatieven wordt daarbij niet uitgesloten. Onder het merk Siggi’s werd afgelopen jaar al een plantaardige yoghurt in de markt gezet.