Skip to content

AH breidt biologisch assortiment verder uit

Albert Heijn (AH) heeft zijn biologisch assortiment gedurende de eerste helft van dit jaar uitgebreid met 75 nieuwe producten. De supermarktketen was al de grootste aanbieder van biologische producten en bouwt deze positie verder uit.

Updated on:
Nieuws
Sustainable food
Bij Albert Heijn rijdt een aantal trucks op biologische brandstof. De grootgrutter breidt in zijn winkels het bio-assortiment uit. Foto: Albert Heijn

Bij Albert Heijn rijdt een aantal trucks op biologische brandstof. De grootgrutter breidt in zijn winkels het bio-assortiment uit. Foto: Albert Heijn

Albert Heijn (AH) heeft zijn biologisch assortiment gedurende de eerste helft van dit jaar uitgebreid met 75 nieuwe producten. De supermarktketen was al de grootste aanbieder van biologische producten en bouwt deze positie verder uit. Opvallend is volgens AH dat online tot 50% meer biologische producten worden gekocht dan in de winkel.

Onder de 75 nieuw toegevoegde producten vallen onder meer de ultimate beefburger, gerookte forelfilet en mini mozzarella. Deze producten worden aangeboden als biologisch alternatief, terwijl AH producten als milde kiemgroenten, pompoen en rode biet enkel in de biologische variant aanbiedt.

Korting op biologisch

AH geeft klanten met een Premium-abonnement 10% korting op alle biologische producten. Inmiddels gaat het om meer dan 800.000 klanten. Meer dan helft van deze klanten koopt elke week biologische producten en koopt 25% meer biologische producten dan voor hun start met AH Premium.

Veelverkochte biologische producten

In de eerste helft van 2023 nam de verkoop van een aantal biologische producten flink toe ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Grote stijgers zijn pasta (+27%), witte wijn en rosé (+21%), ui en knoflook (+22% ) en aardappelen (+38%). De meest populaire biologische eigenmerkproducten bij de Zaanse grootgrutter zijn bananen, gember en komkommer. Regio’s Flevoland en Limburg kennen de sterkste toename in de verkoop van biologische producten.

Lees ook:AH: 15% van de consumenten betaalt true price voor koffie

Snel delen