Skip to content

Kraft Heinz zet doel voor reductie van plastic

Voedingsproducent Kraft Heinz wil in 2030 20% minder ‘virgin’, ofwel nieuw plastic gebruiken.

Updated on:
Nieuws
Sustainable food
Voedingsproducent Kraft Heinz wil in 2030 20% minder nieuw plastic gebruiken. - Foto: ANP

Voedingsproducent Kraft Heinz wil in 2030 20% minder nieuw plastic gebruiken. - Foto: ANP

Voedingsproducent Kraft Heinz maakt bekend een doel te hebben vastgesteld voor het reduceren van plastic. In 2030 wil het bedrijf 20% minder ‘virgin’, ofwel nieuw plastic gebruiken.

In maart 2022 kondigde het bedrijf achter Heinz ketchup en Honig aan dat het zou komen met ‘ambitieuze’ reductiedoelstellingen. Het bedrijf maakt nu bekend 20% minder virgin plastic te willen gebruiken in 2030. Dat staat volgens Kraft Heinz gelijk aan 45 miljoen kilo aan nieuw plastic. Het bedrijf gaat inzetten op recyclebare verpakkingen om de verpakkingen zo te kunnen hergebruiken. In het duurzaamheidsverslag van het Amerikaanse bedrijf valt te lezen dat het in 2021 84% van de wereldwijde portfolio bestaat uit recyclebaar, herbruikbaar of composteerbare verpakkingen. In 2025 wil het bedrijf dat dit geldt voor alle verpakkingen.

Circulaire verpakking

In Europa, het Verenigd Koninkrijk en Brazilië bestaan de verpakkingen van sausmerk Heinz nu voor ongeveer 30% uit gerecycled materiaal. In 2022 maakt het bedrijf bekend de eerste volledig papieren fles te hebben ontwikkeld. Dit prototype is het bedrijf inmiddels aan het testen voordat het op de markt gebracht wordt.

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur