Foto: AH
Albert Heijn (AH) heeft voor haar klanten een digitaal magazine over biologische boodschappen gelanceerd.
Het is voor het eerst dat de Zaanse grootgrutter de biologische sector op deze manier in de picture zet. In het magazine ‘Alles wat je wil weten over biologische eten’ staan onder meer drie verhalen met boeren en telers.
Lees ook: Albert Heijn lanceert plantaardige huismerklijn: AH Terra
Albert Heijn stimuleert verkoop biologisch
AH kent inmiddels 25 jaar een biologisch assortiment. Het aanbod is toegenomen naar meer dan 1.850 biologische producten en dit aantal neemt nog steeds toe. De supermarktketen stimuleert de verkoop van biologische producten op verschillende manieren. Zo ontvangen klanten met een Premium-abonnement standaard 10% korting op biologische producten. Mede hierdoor hebben volgens de onderneming biologische producten steeds vaker dezelfde prijs als de niet-biologische variant. Het aantal klanten dat gebruikmaakt van het Premium-abonnement is gestegen naar meer dan 800.000. Deze klanten kopen volgens Albert Heijn 25% meer biologische producten dan voor hun Premium-abonnement.