Foto: De Groene Weg
De Groene Weg wil de vraag naar biologisch vlees stimuleren door producten in de markt te zetten met ‘goed verhaal box’.
Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks. Dat zijn de ingrediënten van een vleespakket dat consumenten online kunnen bestellen bij slagerij De Groene Weg. De grootste biologische slachterij van Nederland wil de vraag naar biologisch vlees stimuleren door het product ‘met een verhaal’ in de markt te zetten. Het vleespakket met rund, varken, lam en kip heeft als titel ‘goed verhaal box’.
Online vers vlees bestellen
De dochteronderneming van Vion is marktleider in Nederland op het gebied van biologisch vlees. Verspreid over het land verkopen elf slagerijen het vlees van De Groene Weg. Daarnaast levert het bedrijf aan foodservicebedrijven en rechtstreeks aan consumenten via een webshop. Online vers vlees bestellen en rechtstreeks bij consumenten bezorgen is in de coronatijd doorgebroken, aldus Joyce van den Bos, manager business development bij De Groene Weg.
Afzet van biologisch vlees ’redelijk stabiel’
De afzet van biologische producten heeft het moeilijk in tijden van corona, maar volgens Van den Bos is de afzet van biologisch vlees ’redelijk stabiel’. Het aantal slachtingen bij De Groene Weg is eveneens stabiel. Het bedrijf werkt met vaste afspraken met leveranciers. Volgens Van den Bosch zijn huishoudens als ze eenmaal biologisch vlees kopen erg trouw. Onder invloed van inflatie zullen ze eerder minder biologisch kopen of een goedkoper biologisch product kiezen dan teruggaan naar gangbaar vlees.