Cai Linton, CEO van Multus Biotechnology. Linton spreekt over een ‘Next Generation’ groeimedia die nodig zijn om kweekvlees betaalbaar en winstgevend te maken. Foto's: Koos Groenewold
In dit artikel
Om kweekvlees op een goede manier in de markt te zetten, is een grootschalige diervrije oplossing essentieel. Dat zegt Cai Linton, CEO van Multus Biotechnology. Het Britse kweekvleesbedrijf opent dit kwartaal een nieuwe productiefaciliteit, waar maximaal 50.000 liter diervrije groeimedia per week kunnen worden geproduceerd.
Cai Linton, CEO van Multus Biotechnology uit Londen, sprak vorige week tijdens het event The Future of Protein Production Live! in RAI Amsterdam over de kansen voor kweekvlees. âHet wereldwijde voedselsysteem verandert. Het is tijd voor de transitie naar een duurzaam systeem. Kweekvlees past hier uitstekend bijâ, aldus Linton.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst