Foto: ANP
Nestlé heeft in het derde kwartaal van 2023 een hogere omzet gedraaid maar minder volume verkocht.
De omzet over de afgelopen negen maanden bedroeg € 72,2 miljard, een stijging van 7,8%. De groei komt voornamelijk uit diervoeding en koffie, maar ook babyvoeding en zuivel blijven een goede bijdrage leveren aan de groei. De zuiveltak van Nestlé groeide met koffiemelkproducten en verrijkte zuiveldranken, vooral in Zuid-Amerika. In Europa groeide babyvoeding met merken NAN en BEBA.
Capaciteitsproblemen bij watertak van Nestlé
De groei in volume stagneerde onder andere door capaciteitsproblemen. De watertak van Nestlé, met het merk Perrier, miste productiecapaciteit. In augustus kreeg Nestlé te weinig vitamines, mineralen en supplementen geleverd.
De stijging in omzet is minder groot dan vorig jaar over dezelfde periode. Dit wijst Nestlé vooral toe aan de voortdurende inflatie. Dankzij prijsverhogingen is de omzet toch hoog gebleven.
Lees ook: Nestlé vindt manier om suiker in ingrediënten te verlagen