Zes verschillende producten van Redefine Meat zijn te koop in de Nederlandse supermarkt in Nederland. - Foto: Redefine Meat
Het Israëlische bedrijf Redefine Meat zet de stap naar de retail met zijn vleesvervangers. Albert Heijn en Crisp gaan de producten van verkopen.
De samenwerking met supermarktketens Albert Heijn en Crisp is de eerste stap op de retailmarkt voor Redefine Meat in Nederland. Het bedrijf maakt ook vleesvervangers met 3D-printtechnologie. De producten die nu verkrijgbaar zijn, worden niet gemaakt met de 3D-printtechniek. Het bedrijf zet zijn vleesvervangers al af in de horeca en foodservice. De producten van Redefine Meat zijn bij 750 restaurants verkrijgbaar in de Benelux.
Consumenten kunnen zes producten kopen bij de supermarkten: Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef. De producten zijn alleen online verkrijgbaar bij Albert Heijn en Crisp. In het Verenigd Koninkrijk zijn de producten al verkrijgbaar bij supermarkt Ocado.
De woordvoerder van Redefine Meat geeft aan dat het bedrijf kijkt naar uitbreiding volgend jaar, zowel in aanbod als in andere landen.
Bekijk ook deze video: Redefine Meat’s ondernemersreis: product-market fit en gouden tips
Prijs Redefine Meat hoger dan andere vleesvervangers
De verkoopprijs van de Redefine Meat-producten ligt aan de hogere kant. Per kilo kost de Redefine Rundergehakt €18,20. Ter vergelijking: het rulgehakt van Vivera kost €17,09 per kilo en voor AH-huismerk betaalt de consument €9,45.
Vlees-ervaring
De vleesvervangers die nu op de markt zijn, worden niet gemaakt met de 3D-printtechnologie. Toch belooft het bedrijf een ‘vlees-ervaring’ doordat het product in samenwerking met chefs is gemaakt.