Skip to content

Zo stimuleren supermarkten klanten om meer plantaardig te eten

Supermarkten staan voor ambitieuze doelstellingen op het gebied van plantaardig eten. Op welke manier nemen de supermarkten hun klanten hierin mee?

Updated on:
Achtergrond
Retail
Supermarkten plantaardig premium

Niet alleen in de grote steden, maar ook in kleinere kernen wordt een plantaardig aanbod steeds belangrijker. Foto: Jan Willem Schouten

Supermarkten staan voor ambitieuze doelstellingen op het gebied van plantaardig eten. Het doel van de overheid is dat in 2030 50% van de consumptie uit plantaardige eiwitten bestaat. Op welke manier nemen de supermarkten hun klanten hierin mee? En zijn er verschillen tussen steden en dorpen?

Plus Retail streeft voor 2030 naar een eiwitverhouding van 60% plantaardig en 40% dierlijk. “Om deze ambitie te realiseren is het inzichtelijk maken van de eiwitten in het assortiment een belangrijke eerste stap”, aldus Elise van Ee, Adviseur Corporate Communicatie en MVO bij Plus. “Dit helpt ons in kaart te brengen waar de kansen liggen en zo de eiwittransitie ook in het schap door te voeren."

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur