Niet alleen in de grote steden, maar ook in kleinere kernen wordt een plantaardig aanbod steeds belangrijker. Foto: Jan Willem Schouten
In dit artikel
Supermarkten staan voor ambitieuze doelstellingen op het gebied van plantaardig eten. Het doel van de overheid is dat in 2030 50% van de consumptie uit plantaardige eiwitten bestaat. Op welke manier nemen de supermarkten hun klanten hierin mee? En zijn er verschillen tussen steden en dorpen?
Plus Retail streeft voor 2030 naar een eiwitverhouding van 60% plantaardig en 40% dierlijk. âOm deze ambitie te realiseren is het inzichtelijk maken van de eiwitten in het assortiment een belangrijke eerste stapâ, aldus Elise van Ee, Adviseur Corporate Communicatie en MVO bij Plus. âDit helpt ons in kaart te brengen waar de kansen liggen en zo de eiwittransitie ook in het schap door te voeren."
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij