Opbouw true price van paprika's. Foto: True Price Foundation
In dit artikel
Steeds meer bedrijven houden rekening met true pricing. Dat is volgens expert Maarten van Oosterhout van HAS green academy hard nodig. âDe waarde van ons voedselsysteem lijkt lager te liggen dan de kosten. Daar moeten we verandering in brengen. True pricing helpt om te bepalen welke duurzaamheidsthema's de grootste impact hebben én biedt producenten de kans om zich te onderscheiden in de markt.â
Inzicht in de sociale en maatschappelijke kosten van je product bieden een grote kans om je te onderscheiden in de markt, vertelt Maarten van Oosterhout, hogeschooldocent aan HAS green academy en expert op het gebied van duurzaamheid en transitie, tijdens een webinar. âBedrijven gebruiken true pricing momenteel vooral om te bepalen welke duurzaamheidsthemaâs de grootste impact hebben. Daarnaast biedt true pricing nog veel meer kansen, zoals verbeterpotentieel vinden in leverancierskeuzes, landen van herkomst en productiemethoden, verbeterpotentieel in het productassortiment bepalen en niet-duurzame aspecten identificeren.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst