Skip to content

Milieu-impact verlagen door true price te berekenen

Een handig hulpmiddel om je milieu-impact te verlagen is volgens Frits Kok, Senior Business Consultant Duurzaamheid bij Hutten, het berekenen van de true price.

Updated on:
Achtergrond
Sustainable food
true price premium

Frits Kok, Senior Business Consultant Duurzaamheid bij Hutten. Foto: Hutten

Een handig hulpmiddel om je milieu-impact te verlagen is volgens Frits Kok, Senior Business Consultant Duurzaamheid bij Cateraar Hutten, het berekenen van de true price. Maar deze hoeft niet altijd aan de gast of klant te worden doorberekend. “Zorg dat je weet wat de milieu-impact van de producten in jouw assortiment is. Pas op basis daarvan het assortiment aan en zorg voor de juiste communicatie.”

Hoe reageren consumenten in een bedrijfsrestaurant als zij zien wat de milieukosten van hun lunch zijn? Gaan zij hiervoor betalen? En wat is er nodig om milieukosten inzichtelijk te maken? En vooral: wat is de impact van je assortiment op het milieu? Hutten ging samen met CE Delft en drie opdrachtgevers op zoek naar het antwoord op deze vragen. “Drie heel verschillende doelgroepen hebben aan dit project meegewerkt”, vertelt projectleider Frits Kok, 'namelijk Wageningen University & Research (WUR), BDO Accountants en CZ Zorgverzekeraar'.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur