Skip to content

Plantaardige innovaties drijven groei Merken Top 100

Innovaties en prijsstijgingen drijven de groei van de Merken Top 100 in de supermarkten. Grote stijger Remia heeft succes met een plantaardige mayonaise.

Updated on:
Analyse
Retail
Plantaardige innovaties premium

A-merken brengen goedlopende innovaties op de markt die passen binnen de eiwittransitie. Foto: Canva

Innovaties en prijsstijgingen drijven de groei van de Merken Top 100 in de supermarkten. Grote stijger Remia heeft succes met een plantaardige mayonaise. Andere A-merken brengen ook goedlopende innovaties op de markt die passen binnen de eiwittransitie.

Remia stijgt van plek 74 naar plek 60 in de Merken Top 100 2023 dankzij een omzetstijging in de supermarkten van 19,8%. Volgens marktonderzoeker Circana, de verzamelaar van de data waar de Merken Top 100 op wordt gebaseerd, komt dit vooral door de plantaardige mayonaise van de sauzenfabrikant. Remia is niet het enige A-merk dat floreert dankzij een plantaardige innovatie.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen