Skip to content

Groen wassen en groen sussen

Zo'n drie jaar geleden zagen we claims opkomen als CO2-neutraal, klimaatneutraal en klimaatpositief. Zorgvuldigheid rond deze groene claims is nodig.

greenwashing-greenhushing premium

Foto :Canva/Pavel Muravev

Ik denk dat ik het zo’n drie jaar geleden begon tegen te komen. Bedrijven die CO2-reductiedoelstellingen formuleerden om in hun processen en ketens daadwerkelijk klimaatimpact te maken.

We zagen claims opkomen als CO2-neutraal, klimaatneutraal en klimaatpositief. De ene claim buitelde over de andere, maar die waren lang niet allemaal even goed onderbouwd. Dat leidde tot klachten bij de Reclame Code Commissie en onderzoek door de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Suzanne van der Pijll

Managing partner bij Schuttelaar en Partners