Interieur van het Global Center of Excellence van de Amerikaanse voedingsgigant Kraft Heinz op de Amsterdamse Zuidas. - Foto: ANP
De Amerikaanse voedingsgigant Kraft Heinz profiteert van de sterk gestegen consumentenvraag naar haar merkproducten met daartegenover een scherpe daling van de afzet naar de horeca en foodservice.
Kraft Heinz verwacht dat de vergelijkbare omzet dit jaar daardoor 6% hoger uit zal komen, terwijl eerder van een groei van een enkel procent werd uitgegaan. Die omzetgroei werkt echter niet in gelijke mate door in de winst omdat de kosten ook hoger liggen.
“Onze missie is nooit duidelijker geweest. We hebben een grote verantwoordelijkheid om de wereld gevoed te houden,” zegt CEO Miguel Patricio van Kraft Heinz, dat in ons land eigenaar is van een reeks merkproducten. “Iedereen is er op gefocust om ons bedrijf zo flexibel en agile mogelijk te houden om aan de dagelijks, en soms per uur, veranderende vraag te voldoen. We werken onvermoeibaar om er voor te zorgen dat de consumenten de voeding krijgen die ze in deze onzekere tijden nodig hebben.”
Kraft Heinz heeft verder wereldwijd $ 12 miljoen beschikbaar gesteld voor liefdadigheidsinitiatieven. De Amerikaanse voedingsbank Feeding America ontving daarvan $ 6,6 miljoen, deels in de vorm van producten als meel en pasta.