In dit artikel
Supermarkt Albert Heijn breidt het assortiment gezonde tussendoortjes verder uit en gaat dit ook meer promoten in de winkels.
De winkelketen voegt veertig nieuwe tussendoorproducten toe aan het assortiment en geeft deze producten een prominentere plek in de winkel. De gezonde snacks zijn vegetarische producten, noten- en peulvruchten. Bij de huismerkproducten worden nieuwe fruit-, muesli-, graan-, haver- en notenzadenrepen toegevoegd. De producten krijgen een apart schap in de winkel waardoor ze volgens de AH beter te vinden zijn.
Bij de kassa
Daarnaast komen er meer gezonde tussendoortjes bij de kassa. Daar lagen tot nu toe nog veel ongezonde producten, die consumenten makkelijk verleidde tot aankopen. De chocoladerepen zullen niet geheel verdwijnen bij de kassa. De WHO merkte begin dit jaar al op dat er veel meer promotie was voor ongezonde voeding, ook in de supermarkten.
Profileren als gezonde supermarkt
AH wil zich profileren als de gezonde supermarkt. Vorig jaar lanceerde de supermarkt de FoodFirst Leefstijlcoach-app waarbij consumenten recepten tips kunnen vinden en sportoefeningen. Albert Heijn is ook een van de eerste supermarkten die de Nutri-Score op alle producten is gaan toepassen. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) sprak de supermarktketen daarop aan omdat zij het logo âte voortvarendâ hebben ingevoerd. Het logo is nog niet landelijk ingevoerd en in reclamespotjes deed AH het overkomen alsof dit al wel het geval is. Wanneer de landelijke invoering is en op welke manier de Nutri-Score wordt toegepast, is nog niet bekend.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst