Skip to content

Ahold-topman Wouter Kolk: ‘Duurzaamheid is geen wedstrijd’

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Retailers en leveranciers moeten allemaal dezelfde taal spreken, vindt Ahold-topman Wouter Kolk.

Updated on:
Achtergrond
Retail
Afbeelding premium

Wouter Kolk, ceo Europa en Indonesië van Ahold Delhaize. Foto: Albert Heijn

Supermarkten en hun leveranciers moeten zich gezamenlijk inzetten om de duurzaamheid verder te verbeteren, vindt Wouter Kolk, CEO Europa en Indonesië van Ahold Delhaize. “We moeten allemaal dezelfde taal spreken en ons realiseren dat het geen competitie hoeft te zijn.” Dat zei hij tijdens het Retail Trends 2024-webinar van Deloitte.

Deloitte heeft donderdag haar Retail Trends 2024-webinar gehouden. Na een lange periode van hoge inflatie gaan we 2024 in met een consumentenvertrouwen op het scherpst van de snede. Zullen consumenten en detailhandelaren de dupe blijven van een economische neergang? Of zullen er groene kiemen van optimisme ontstaan? Hoe dan ook, 2024 lijkt een jaar van transformatie te worden voor de retail, waarin investeringen in technologie, duurzaamheid en klantervaring allemaal op de voorgrond staan. Tijdens het webinar kwamen verschillende sprekers aan bod, zoals Oliver Vernon-Harcourt, leider detailhandelssector bij Deloitte en Wouter Kolk, Chief Executive Officer Europa en Indonesië van Ahold Delhaize.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur