Skip to content

Bel Group tevreden over plantaardige producten

Het eerste internationale plantaardige merk van Bel Group, Nurishh, heeft een goede start gemaakt.

Updated on:
Business
Nieuws
Plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook goede resultaten zien. Foto: Canva premium

Plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook goede resultaten zien. Foto: Canva

Het eerste internationale plantaardige merk van Bel Group, Nurishh, heeft ‘een uitstekende start’ gemaakt in West-Europa.

Innovatieve plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook veelbelovende resultaten zien. De beste prestatie komt echter van de fruittoetjes van MOM. Dat meldt het Franse kaasbedrijf in het jaaroverzicht. Bel boekte in 2021 een omzet van € 3,379 miljard. Dat is op vergelijkbare basis 2,3% meer dan in 2020. Worden het Midden-Oosten en Afrika niet meegeteld, dan komt de groei uit op 5%. De Bel Group noemt 2021 een bijzonder jaar. “Tegen een economische en financiële achtergrond die complex bleef, met een voortzetting van de Covid-crisis, toenemende inflatie en wereldwijde verstoring van de ketens, heeft Bel Group weerbarstigheid getoond.”

Positief groeitraject in China

De kernmerken, met name Babybel en Boursin alsmede de fruittoetjes van MOM, lieten een ‘excellent momentum’ zien. Ook bleef het positieve groeitraject in China doorgaan met een robuuste groei in de dubbele cijfers. In het vierde kwartaal liep de omzet op cijfermatige basis wel met 5,8% terug door de verkoop van Leerdammer en enkele andere activiteiten aan Lactalis. Die business genereerde in de eerste negen maanden van 2021 nog een omzet van € 367 miljoen. Wordt dat buiten beschouwing gelaten, dan komt over het kwartaal een vergelijkbare groei van 10,1% uit de bus. Het Franse bedrijf maakt de volledige financiële cijfers bekend op 17 maart.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur