Skip to content

Belgisch Colruyt komt met eigen merk plantaardig

Het nieuwe merk Boni Plan’t van Colruyt omvat zo’n honderd plantaardige producten.

colruyt plantaardig

Het nieuwe merk Boni Plan’t van het Belgische Colruyt omvat zo’n honderd plantaardige producten. Foto: ANP

Colruyt Group heeft een eigen submerk voor plantaardige voeding gelanceerd.

Het nieuwe merk Boni Plan’t omvat zo’n honderd plantaardige producten, variërend van plantaardige dranken en desserts tot conserven, vleesvervangers, broodbeleg en droge voeding. De producten hebben een herkenbare verpakking gekregen.

“Boni Plan’t heeft als voornaamste doel plantaardige voeding toegankelijk te maken via een betaalbaar, gevarieerd en vooral lekker aanbod. Op die manier kunnen consumenten, ongeacht hun voedingsvoorkeuren, nog bewuster duurzame keuzes maken en zet Colruyt Group tegelijkertijd belangrijke stappen in de vooropgestelde ambitie op vlak van de eiwitshift”, meldt het bedrijf.

Klanten inspireren met Boni Plan’t-assortiment

Ilka Lannau, eindverantwoordelijke voor Private Label bij Colruyt Group: “We merken dat het voor mensen vaak nog een uitdaging is om hun weg te vinden in het plantaardige aanbod in de supermarkt. Met ons Boni Plan’t-assortiment en de communicatie daarrond willen we klanten inspireren en laten zien dat je met kleine aanpassingen of in kleine stapjes vlotter ook eens plantaardig kunt eten.”

Boni Plan’t is niet enkel voor mensen die uitsluitend vegetarisch of veganistisch eten, aldus Colruyt. Lannau: “We zien dat steeds meer mensen kiezen voor ‘flexitarisme’, waarbij ze een combinatie van dierlijk en plantaardig zoeken in hun weekmenu. Kleinere hoeveelheden van weinig of niet bewerkte dierlijke producten kunnen perfect passen in een gezond, evenwichtig voedingspatroon. Uiteraard blijven we daar ook op inzetten in onze winkels.”

De ambitie is om het Boni Plan’t-assortiment in de toekomst nog verder uit te breiden

In de eerste helft van 2025 worden enkele nieuwe producten toegevoegd aan het aanbod binnen Boni Plan’t, zoals de 100% pindakaas crunchy en de creamy-variant, plantaardige room en vleesvervangers, een plantaardige versie van parmezaan en enkele plantaardige alternatieven voor yoghurt. “De ambitie is om het Boni Plan’t-assortiment in de toekomst nog verder uit te breiden met relevante producten voor de klant, zowel in de diepte als in de breedte. Daarbij worden de markt en de trends nauwgezet opgevolgd”, stelt Colruyt Group.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur