De Franse producent van Bonne Maman-jam stapt in de pindakaas. - Foto: ANP
De Franse producent van Bonne Maman-jam en ook yoghurt en appelmoes Andros stapt eveneens in de pindakaas.
Andros reageert daarmee op de snel toenemende populariteit van dat tot nu toe in Frankrijk minder bekende product.
De Franse markt voor pindakaas zal volgens voorspellingen tot 2030 kunnen verdrievoudigen tot een consumptie van 12.600 ton met een waarde van € 90 miljoen. Andros, marktleider met jam en jus d’orange, wil daarvan profiteren met zijn eigen merk Be Nuts.
Aanbevelingen voor gezondheid
“In tegenstelling tot wat beweerd wordt, is de pinda onze vriend. Net als amandelen zitten ze vol met eiwitten, in feite is het een van de plantaardige voedingsproducten die de meeste eiwitten bevatten. Verder zitten er ook vezels, mineralen en onverzadigde vetzuren in. Dat alles past dus precies bij de aanbevelingen voor onze gezondheid van vandaag de dag”, aldus directeur Maxime Gervoson. “Met Be Nuts willen we de Fransen daarom overtuigen van de voordelen van de pinda.”