Foto: Food&Agribusiness
In dit artikel
Het Nederlandse merk BOON komt met twaalf nieuwe producten. Daarmee komt er een nieuw merk in het conservenschap van verschillende supermarkten. Met de nieuwe producten en nieuwe verpakkingen wil het bedrijf peulvruchten aantrekkelijker maken voor de consument.
Peulvruchten
Boon had al producten als burgers, nuggets, rendang en saté in het assortiment. Het maakt gebruik van peulvruchten, behalve van soja. Met de nieuwe producten gaat BOON een nieuwe richting in door onbewerkte peulvruchten aan de consument aan te bieden. Daarmee komt het naast merken als Bonduelle en Hak te staan.Producten met lage lage milieu-impact
BOON stelt dat de nieuwe producten in een verpakking zitten die een lage milieu-impact hebben. âEen Tetra Recart-verpakking stoot namelijk tot 80% minder CO2 uit dan de huidige verpakkingen in het conservenschapâ, zo zegt het bedrijf op LinkedIn. Op elke verpakking staat een recept. De peulvruchten die BOON gebruikt komen van zo dichtbij mogelijk om de footprint zo laag mogelijk te houden. Zo komen de lupinebonen en bruine bonen uit Nederland. De producten komen te liggen bij onder andere Jumbo, Dirk van den Broek, DekaMarkt, Plus en Spar.Over BOON
BOON werd in 2015 opgericht door Michael Luesink, tevens oprichter van visvervangermerk Seasogood. Het bedrijf werd vorig jaar overgenomen door Bring Green Food, een joint venture tussen Green Organics en Jamael Food Group.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij