Foto: ANP
De Britse supermarktketen Tesco gaat een samenwerking aan met Beyond Meat voor een reeks diepvriesmaaltijden.
Het is de eerste keer dat de fabrikant van vegetarische vleesproducten samenwerkt met een ander voedingsbedrijf in het Verenigd Koninkrijk.
Volgens Tesco is de vraag naar vleesvrije producten uit het koel- of vriesvak afgelopen jaar met 40% gestegen. Op basis daarvan wil de grootste Britse supermarkt zijn aanbod aan plantaardige voeding verder uitbreiden met nieuwe âeiwitrijke vleesvrije exotische maaltijden uit de hele wereldâ. Tesco doet dat onder het speciale merk Wicked Kitchen. âWe willen samen met Beyond Meat meer enthousiasme in de wereld van plantaardige voeding in het VK creërenâ, zegt directeur plantaardige innovatie Derek Sarno. Eerder stelde Tesco als doel om het aanbod vleesvrije producten in zijn winkels tegen 2025 met 300% op te voeren.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp