Müller-melk. Het nieuwe doel geldt voor ruim 500 Britse veehouders die via Müller Direct vaste leverancier van het zuivelbedrijf zijn. - Foto: Müller
In dit artikel
Het Britse zuivelbedrijf Müller wil dat haar melkveehouders de emissies van broeikasgassen in 2030 met 30% hebben gereduceerd.
Dat kan vooral door minder soja in het veevoer, het gebruik van meer natuurlijke mest en een grotere toepassing van geneticamanagement, stelt Müller, dat eigendom is van het gelijknamige Duitse voedselconcern.
Extraatje voor boeren
Het nieuwe doel geldt voor ruim 500 veehouders die via Müller Direct vaste leverancier van het zuivelbedrijf zijn. âDit programma helpt boeren om succesvolle en vooruitstrevende bedrijven te hebben, terwijl het tegelijkertijd proactief een reeks belangrijke zaken voor consumenten en klanten aanpakt.â Boeren die aan het programma meedoen, kunnen rekenen op een extra 1 pence (1,17 cent) per liter op de melkprijs. Die premie wordt vanaf volgend jaar elk kwartaal en niet meer één keer per jaar uitbetaald.
96% van de Britten koopt melk
CEO Jon Jenkins: âWe weten dat het kopende publiek zorgvuldiger nadenkt over de keuzes die ze maakt, hoe en waar iets wordt gemaakt, de voordelen voor de gezondheid, de waarde die het vertegenwoordigt en hoe het is verpakt. 96% van de Britten koopt melk, dus het end-to-end proces, van de boerderij tot de koelkast, heeft invloed op veel levens en we erkennen onze verantwoordelijkheid om in de hele leverketen het juiste te doen. Hoewel we al een sterk verhaal hebben, moet die hele keten zich aanpassen en harder werken om te voldoen aan de markten die het bedient.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst