Skip to content

Brits Co-op maakt vegetarisch goedkoper

Updated on:
Nieuws
Retail
Foto: Canva premium

Foto: Canva

De Britse supermarktketen Co-op verlaagt de prijzen voor plantaardige burgers en worstjes om die beter bereikbaar te maken voor een groter publiek.

Veel producten van het vegetarische Go-merk worden daardoor net zo duur als die van vlees. Consumenten die minder vlees willen eten klagen vaak dat dat te duur is, stelt de Co-op die in het Verenigd Koninkrijk 2.600 winkels telt en daarom de op drie na grootste winkelorganisatie is. “In de hele sector geldt als uitgangspunt dat plantaardig meestal duurder is dan soortgelijke producten van vlees of melk. Dat verschil is oneerlijk voor diegenen die vegetarisch, vegan of flexibel willen eten”, zegt Jo Whitfield, directeur Food bij de organisatie.

€ 630 miljoen aan vegetarische burgers en worstjes

Volgens een recent rapport van marktbureau Mintel besteedden de Britten vorig jaar € 630 miljoen aan vegetarische burgers en worstjes. De jaaromzet in de hele sector wordt geschat op rond de € 1,15 miljard.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur