Skip to content

Britse Lidl verdriedubbelt plantaardig assortiment

De supermarkt verkocht 12% meer plantaardige producten in vergelijking met vorig jaar.

Lidl

Foto: ANP

De Britse tak van Lidl verdrievoudigt het plantaardige assortiment in haar winkels. De supermarkt doet dit vanwege stijgende vraag.

De supermarkt verkocht 12% meer plantaardige producten in vergelijking met vorig jaar. Door de toenemende vraag besluit de supermarkt het assortiment uit te bouwen met 28 producten. Dat dit leidt tot een verdriedubbeling, stelt wel vast dat de supermarkt nu een beperkt assortiment voert. In Nederland heeft Lidl al meer dan 25 vleesvervangers. Lidl in het Verenigd Koninkrijk voegt producten toe die in andere landen al verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld plantaardige worstjes en vegan kaas.

Doelstelling 25%

Daarnaast zet de supermarkt een plantaardig doel: in 2030 moet 25% van de totale verkochte eiwitten plantaardig zijn. Door promoties en kortingen wil de supermarkt dit doel gaan bereiken. Het is de eerste Britse supermarkt die een dergelijke doelstelling opstelt. In Nederland hebben vrijwel alle supermarkten een doelstelling, die allemaal hoger liggen. Vrijwel alle supermarkten mikken op 60% van alle eiwitten plantaardig.

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur