Foto: Canva
In dit artikel
De Britse omzet aan levensmiddelen is in de drie maanden tot eind januari 12,2% hoger uitgekomen dan een jaar eerder.
Door de nieuwe lockdown in veel delen van het land is de groei van de levensmiddelenverkopen verder versneld, meldt onderzoeker Kantar. Alleen al in januari werd in supermarkten en andere winkels ruim € 1,1 miljard meer uitgegeven dan in dezelfde maand vorig jaar.
Vegetarische producten
Door Veganuary namen de verkopen van vegetarische producten met 23% toe. Een ander idee, DryJanuary, bleek door de coronarestricties minder een succes. De verkopen van alcoholhoudende dranken in winkels kwamen juist 29% ofwel € 260 miljoen hoger uit. Wel werd ook 12% meer aan niet-alcoholhoudend bier verkocht.
Ouderen doen meer online
Kantar meldt verder een sterke toename van online boodschappen doen onder ouderen. In de afgelopen maand was sprake van een ruime verdrievoudiging vergeleken met januari 2019. “Ouderen hebben steeds meer vertrouwen in online winkelen, waardoor die groep nu 28% van alle 6,4 miljoen webshoppers in het VK uitmaken.”