Burger King Oostenrijk is een campagne gestart waar in de reclame-uitingen de vegetarische opties als ‘normaal’ worden aangeboden en de vleesproducten als optie. -Foto: Canva
Burger King Oostenrijk is een campagne gestart waar in de reclame-uitingen de vegetarische opties als ânormaalâ worden aangeboden en de vleesproducten als optie.
Onder de slogan ânormaal of met vlees?â brengt de fastfoodketen haar vegetarische producten onder de aandacht. In een video op Youtube is te zien hoe een medewerker van een restaurant de vraag ânormaal of met vlees?â stelt aan klanten.Voor ons zijn vleesloze alternatieven geen trend die snel voorbij gaat, maar een duidelijke focus voor de toekomstHet gaat om een tijdelijke promotiecampagne voor het groeiende assortiment plantaardige producten. Bijna het hele assortiment vleesproducten bij Burger King is ook als plantaardige of vegan optie verkrijgbaar. âMet de vraag âNormaal, of met vlees?â zetten we vraagtekens bij de huidige sociale standaard en willen we je aan het denken zetten: is vlees echt ânormaalâ? Of is er, gezien de vele ingenieuze, plantaardige alternatieven, in de toekomst niet ook de mogelijkheid dat vlees als absolute norm in twijfel kan worden getrokken. (...) Voor ons zijn vleesloze alternatieven geen trend die snel voorbij gaat, maar een duidelijke focus voor de toekomstâ, zo stelt de fastfoodketen op zijn site. Daarnaast opende de keten dinsdag het eerste 100% vegan Burger King Restaurant van Oostenrijk, in Wenen. De plantaardige vleesalternatieven worden geleverd door de Vegetarische Slager, de vegan kaas door Violife en de vegan bacon door het Franse La Vie Foods.
Burger King Oostenrijk is een campagne gestart waar in de reclame-uitingen de vegetarische opties als ânormaalâ worden aangeboden en de vleesproducten als optie.
Onder de slogan ânormaal of met vlees?â brengt de fastfoodketen haar vegetarische producten onder de aandacht. In een video op Youtube is te zien hoe een medewerker van een restaurant de vraag ânormaal of met vlees?â stelt aan klanten.Voor ons zijn vleesloze alternatieven geen trend die snel voorbij gaat, maar een duidelijke focus voor de toekomstHet gaat om een tijdelijke promotiecampagne voor het groeiende assortiment plantaardige producten. Bijna het hele assortiment vleesproducten bij Burger King is ook als plantaardige of vegan optie verkrijgbaar. âMet de vraag âNormaal, of met vlees?â zetten we vraagtekens bij de huidige sociale standaard en willen we je aan het denken zetten: is vlees echt ânormaalâ? Of is er, gezien de vele ingenieuze, plantaardige alternatieven, in de toekomst niet ook de mogelijkheid dat vlees als absolute norm in twijfel kan worden getrokken. (...) Voor ons zijn vleesloze alternatieven geen trend die snel voorbij gaat, maar een duidelijke focus voor de toekomstâ, zo stelt de fastfoodketen op zijn site. Daarnaast opende de keten dinsdag het eerste 100% vegan Burger King Restaurant van Oostenrijk, in Wenen. De plantaardige vleesalternatieven worden geleverd door de Vegetarische Slager, de vegan kaas door Violife en de vegan bacon door het Franse La Vie Foods.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst