Foto: ANP
Coca-Cola wordt volledig eigenaar van het in Canada en Verenigde Staten verkochte zuivelmerk fairlife.
Coca-Cola neemt het meerderheidsaandeel over van de samenwerkingspartner Select Milk Producers waarmee het bedrijf samen in fairlife zat. Select Milk Producers is een zuivelcoöperatie waarbij 99 melkveebedrijven zijn aangesloten.
Fairlife werd in 2012 opgericht in de VS. Sindsdien maakte het een dubbele-cijfer groei door elk jaar en had het een retail omzet van meer dan $ 500 miljoen afgelopen jaar.
Zuivel ‘met toegevoegde waarde’
Fairlife heeft een patent op een filtratieproces waardoor het melkproducten kan verkopen die 50% meer eiwit en 50% minder suiker dan reguliere melk bevatten. Het bedrijf zet vooral in op de productie van zuivel ‘met toegevoegde waarde’. Fairlife maakt vooral gebruik van de distributiekanalen van Coca-Cola’s merk Minute Maid.
“fairlife is een goed voorbeeld van hoe we continu ons dranken portfolio uitbreiden”, aldus Jim Dinkins, directeur Coca-Cola Noord Amerika. Volgens hem blijft het bedrijf kijken naar mogelijkheden om naar andere landen dan de VS en Canada uit te breiden.