CEO James Quincey van Coca-Cola - Foto: ANP
Coca-Cola gaat de komende vijf jaar € 1 miljard investeren in zijn activiteiten in Frankrijk. Daarbij gaat het om modernisering van de fabrieken en bottelarijen, invoering van nieuwe dranken en ook van nieuwe flessen. Daarnaast wordt geld uitgetrokken voor het verder opvoeren van de marketingcampagnes en voor de sponsoring van de Olympische Spelen van 2024 in Parijs.
Coca-Cola werkt bij de investeringen samen met zijn Franse bottelbedrijf Coca-Cola European Partners CCEP. De plannen zijn aangekondigd door CEO James Quincey tijdens een door president Emmanuel Macron in het kasteel van Versailles georganiseerd evenement voor investeerders Choose France.
Coca-Cola breidt met overnames aantal producten uit in Frankrijk
Coca-Cola streeft naar uitbreiding van zijn productengamma om de afname van de verkoop van ‘fizzy drinks’ op te vangen. Het bedrijf heeft in dat kader al Fuze Tea gelanceerd en nam in 2018 de Franse fabrikant van jus d’orange en andere vruchtendranken Tropico over. CCEP gaat ook zijn fabrieken in onder meer Duinkerken geschikt maken voor dergelijke producten.
Begin dit jaar kocht Coca-Cola de rest van de Amerikaanse producent van zuiveldrankjes fairlife LCC, waarin het al een belang van 42% had. Het bedrijf deelde daarbij mee grote groeikansen te zien op de markt voor opgewaardeerde melkdrankjes.