Coop introduceert een nieuw logo waarmee direct zichtbaar is welke producten van Hollandse bodem komen. - Foto: Coop
In dit artikel
Supermarktketen Coop heeft een nieuw logo geïntroduceerd voor producten die uit Nederland komen.
Met het logo dat de tekst ‘Van Nederlandse boeren’ heeft en waarop de Nederlandse vlag te zien is, moeten klanten direct zien dat het producten uit Nederland zijn. Het nieuwe logo is te zien in de folder, in de winkels en andere kanalen. Hoe dat er in de winkels precies uit komt te zien, is nog niet duidelijk.
We weten dat veel mensen graag producten van Nederlandse bodem eten. Speciaal voor hen ontwikkelden we het Nederlandse boeren-logo, schrijft de supermarktketen op haar website. ‘Zo zie je in één oogopslag of jouw product uit Nederland komt en of je met jouw aankoop de boeren in Nederland steunt. Dat maakt het nóg makkelijker om te kiezen voor een product uit ons eigen kleine (maar tegelijkertijd grootse) kikkerlandje’, aldus Coop, die hiermee de consument aanspreekt.
Nieuwe logo volgt op ‘van Hollandse bodem’
Coop gebruikte eerder al de term ‘van Hollandse bodem’ voor Nederlandse versproducten. Het nieuwe logo brengt eerdere uitingen over producten van Nederlandse boeren samen, zo vertelt een woordvoerder aan Distrifood. Volgens de woordvoerder gaat het naast groente- en fruitproducten ook over het 2-sterrenrundvlees en varkensvlees van Coop dat het logo krijgt. Andere producten die de supermarktketen noemt zijn Elstar- en Kanzi-appels, witlof in zak, verpakte trostomaten en bepaalde soorten aardappelen.
Steeds meer vraag naar product van eigen bodem
Coop is niet de enige supermarkt die aandacht geeft aan de Nederlandse herkomst van producten. Albert Heijn startte vorig jaar in mei met de campagne ‘Lekker uit Nederland’. Ook Albert Heijn zag de toenemende vraag naar producten die van dichtbij komen. De supermarktketen gebruikt het beeldmerk nog steeds in haar folders bij versproducten die uit Nederland komen. CEO van Albert Heijn, Marit van Egmond, vertelde in december in een interview te merken dat klanten steeds meer vragen naar Nederlandse en lokale producten.