Foto: Koos Groenewold
Om de verkopen van het plantaardige Alpro verder op te voeren, heeft Danone met vrijwel alle Belgische supermarkten afgesproken dat ze voor een pak amandelmelk hooguit € 2,00 rekenen.
Die actie loopt zes weken, terwijl reclames normaal in België één week duren. De Belgische takken van Albert Heijn en Jumbo doen niet mee, omdat ze Alpro niet in dat land inkopen.
Verkopen plantaardig verhogen
Met de campagne wil Danone zijn plantaardige producten beter toegankelijk maken en zo de verkopen verhogen. Olivier Rabartin, commercieel directeur Danone Belux, verklaart tegenover vakblad RetailDetail: “Het doel is om klanten te trekken die vandaag de dag weinig of geen plantaardige dranken kopen. We hopen ze te overtuigen om deze producten te proberen en zo meer plantaardig in hun eetgewoonte op te nemen. Dat past in onze missie om gezonder en duurzame eetgewoonten te bevorderen in een verantwoord en duurzaam economisch model. Met Alpro willen we de leiding nemen in de voedingstransitie, zelfs onder moeilijke economische omstandigheden.”
Lees ook dit interview: Alpro gelooft in kleine stappen en wil prijsdrempels overwinnen